• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Divide - Ny kontokredit

kex

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 December 2016
Meddelanden
239
Mottagna reaktioner
51
Poäng
147
Blev lite fundersam då jag läste villkoren. De har rätt att säga upp krediten med 2månaders uppsägningstid utan anledning, kan inte komma ihåg att det stått så hos någon annan, men jag kan ha fel. Jag tänker att om det går dåligt så kan de frigöra kapital genom att tvinga in kapital genom uppsägningar av krediter.

alla företag har den reglen dom kan dra in krediten när dom vill om det anser sker nån tvist eller uppget falska uppgifter vid ansökan om krediten ingen nytt 2018 faktsikt
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
alla företag har den reglen dom kan dra in krediten när dom vill om det anser sker nån tvist eller uppget falska uppgifter vid ansökan om krediten ingen nytt 2018 faktsikt
Så här står det "Oavsett ovan har Divide alltid rätt att säga upp avtalet med två månaders uppsägningstid". Det betyder att de när som helst och i alla situationer kan säga upp kredit och utlånad belopp. Riktigt allvarligt i mina ögon. Jag undrar om det är ens lagligt med sådant avtal enligt FI?
 

krat

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
126
Poäng
337
alla företag har den reglen dom kan dra in krediten när dom vill om det anser sker nån tvist eller uppget falska uppgifter vid ansökan om krediten ingen nytt 2018 faktsikt
Jo så är det, men då finns det en orsak, kollade på konsumentkredits villkor, står de anledningar som kan orsaka uppsägning,men divide skriver att de kan säga upp krediten med 2 mån uppsägning utan att ange orsak. Min tolkning av texten visserligen.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Märkligt att ha det i sitt avtal, ser samtidigt inte varför dom skulle ha anledning till att säga upp det?
 

krat

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
126
Poäng
337
Så länge den skrivelsen är med i villkoren så kommer inte jag våga söka, skulle kunna skicka en direkt till KF om de vill ha tillbaka tidigare.
 

kex

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 December 2016
Meddelanden
239
Mottagna reaktioner
51
Poäng
147
Jo så är det, men då finns det en orsak, kollade på konsumentkredits villkor, står de anledningar som kan orsaka uppsägning,men divide skriver att de kan säga upp krediten med 2 mån uppsägning utan att ange orsak. Min tolkning av texten visserligen.
Jo känns såklart sådär vi får helt enkelt fråga dom när dom ringer upp vad dom menar med det.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
a söka, skulle kunna skicka en direkt till KF om de vill ha tillbaka tidigare.

Förvisso men vad skulle syftet vara?
Då förlorar dom ju pengar på räntan och det är syftet med hela deras affärsverksamhet.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Förvisso men vad skulle syftet vara?
Då förlorar dom ju pengar på räntan och det är syftet med hela deras affärsverksamhet.
Om de får likvida problem och behöver få fram pengar för att inte bli utsatt för konkurshot. Alternativt för att skriva om avtalen med högre ränta.
 

lånarn

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
28 Juli 2013
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
23
Poäng
112
"Transaktionsavgift per kredituttag: 0,5%" kommer mer och mer....
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Tar jag krediten så kommer jag ju ansöka om 250.000 och sen plocka ut hela på en gång. Misstänker att dom flesta kommer ta ut hela beloppet omgående.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp